Queen Mary, tatuering och hemresa

Den 21 juli 2012 förlovade vi oss. Det är alltså en speciell dag för oss och sista dagen i USA innan det var dags för hemresa hade vi vår årsdag. Vi ville göra något speciellt och bodde därför de sista två nätterna på fartyget och hotellet ”RMS Queen Mary” i Long Beach. Söndag kväll åt vi middag på restaurangen med det för Östersundsbor passande namnet Sir Winston.

   

Fartyget sägs vara hemsökt. Det enda vi hörde igenom de tunna väggarna var grannhytten som hade efterfest. Vet inte om det var människor eller spöken som bodde i grannhytten...

 

Förra gången jag (David) var i Los Angeles gjorde jag en tatuering. Fint motiv men den blev så liten och pyttig.

 

   

Ända sen dess har jag funderat på att göra den större men det har helt enkelt inte blivit av. Nu var det dags, åter i Kalifornien vore det roligt att bygga ut tatueringen. Letade upp en studio med goda recensioner, Outliners Tattoo. Förklarade för Ben som han hette mitt dilemma med fint motiv men dvärgstorlek. Han ritade upp en ny på fri hand direkt på min arm och tatuerade in den.

 

 

Är själv väldigt nöjd, den har samma design som den förra men är expanderad kan man säga.

I skrivande stund sitter vi på LAX airport och inväntar vårt flyg hem. Det har varit fem otroliga veckor och vi ska nu hem och försöka smälta allting.

 


Kommentarer
Postat av: Monica Persson

Grattis till förlovningen! Och välkomna hem!

2013-07-23 @ 14:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0